projekty Ważniejsze zrealizowane projekty
Most Tysiąclecia

Lokalizacja:
Początek mostu: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji
Koniec mostu:  ul. Osobowicka 
   
Program użytkowy mostu - komunikacja:
Jezdnie obwodnicy 2 x 7.0 m
Ścieżki rowerowe 2 x 1.5 m
Chodniki dla pieszych 2 x 2.0 m
Zatoki autobusowe 40 x 3.5 m 
  
Charakterystyka ogólna:
Całkowita szerokość płyty pomostowej:
W rejonie przystanków i pasów włączenia 32.12 m
W pozostałych częściach 25.12 m
Wysokość konstrukcyjna:
Dla przęseł 1 do 10 i 14 do 15 2.50 m
Dla przęseł 11 do 13 zmienna od 2.50 do 6.50 m
Całkowita długość mostu 923.50m
Wanty podwieszające w części centralnej 56 szt.
Całkowita wysokość pylonu 50.00 m

 

Schematy statyczne, rozpiętości:
Część południowo-zachodnia:  belka ciągła budowana na rusztowaniach stacjonarnych, rozpiętości :
40.0 + 5 x 47.50 m = 277,50 m
Część centralna:  belka ciągła podwieszona budowana nawisowo rozpiętości :
68.00 + 153.00 + 68.00 m = 289,00 m
Część północno-wschodnia:  belka ciągła budowana nawisowo rozpiętości :
67.00 + 126.00 + 67.00 + 47.00 + 50.00 m = 357,00 m

Posadowienie mostu:
Ilość podpór 16
posadowione bezpośrednio 11
posadowione na palach 5
  Konstrukcja podpór:
podpory nr 1 i 16 przyczółki 
podpory nr 2 do 8 i 11 do 13 filary tarczowe
podpory nr 14 i 15 filary słupowe
podpory nr 9 i 10 pylony w kształcie litery H
Materiały:
konstrukcja podpór beton zbrojony B35 i B50
konstrukcja przęseł beton sprężony B50 Całkowita wysokość pylonu 50.00 m
   

Zużycie materiałów:
Część południowo-zachodnia Beton 4750 m3, Stal zbrojeniowa 710 t, stal sprężająca 185 t
Część centralna Beton 5390 m3, Stal zbrojeniowa 810 t, stal sprężająca 150 t, wanty 175 t
Część północno-wschodnia Beton 7680 m3, Stal zbrojeniowa 850 t, stal sprężająca 337 t
Podpory i fundamenty Beton 14980 m3, Stal zbrojeniowa 1275 t
Pylony Beton 1700 m3, Stal zbrojeniowa 235 t
Łącznie dla mostu Beton 34 500 m3, Stal 4727 t 
    

OBWODNICA ŚRÓDMIEJSKA: 
Początek odcinka obwodnicy: skrzyżowanie z ul. Legnicką 
Koniec odcinka obwodnicy: skrzyżowanie z ul. Osobowicką 
- ulica klasy GP 2/2
- prędkość projektowa 70 km/h
- szerokość jezdni 2x2 pasy (3.5m) z poszerzeniem na wlotach skrzyżowań o dodatkowe pasy dla pojazdów skręcających w lewo i w prawo
- szerokość chodników 2.00 m
- szerokość ścieżek rowerowych 1.50 m
- całkowita długości projektowanego odcinka obwodnicy wraz z mostem: 2026 m
- konstrukcja nawierzchni dla ruchu kategorii KR-5
warstwa ścieralna
- mieszanka mineralno-bitumiczna SMA grubości 5 cm
  warstwa wiążąca
- mieszanka mineralno-bitumiczna o podwyższonej odporności na odkształcenia grubości 8 cm
 podbudowa zasadnicza
- mieszanka mineralno-bitumiczna o podwyższonej odporności na odkształcenia grubości 14 cm
 podbudowa pomocnicza
- kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie grubości 20 cm
ulepszone podłoże